در حال حاضر بازیگران اصلی صنعت خودرو استراتژی متفاوتی را نسبت به ده سال پیش اتخاذ کرده اند. استراتژی Global Platform از حدود سال 2009 میلادی به منظور کاهش قیمت تمام شده محصولات و از طرفی افزایش بهره وری تولید به عنوان راهبرد اصلی صنایع عمده تولید کننده خودرو اتخاذ شده است. هدف این استراتژی کاهش تنوع فنی و ابعادی قطعات مختلف بخش های خودروهای مختلف است. برای مثال چندین خودرو به کمک یک موتور، گیربکس، شاسی و … تولید می شوند. به عنوان یک تجربه، کمپانی جنرال موتورز در فاصله سال های 2010 میلادی تا 2018 میلادی، تعداد پلتفرم های خود را از 30 به 18 عدد رسانده است. مواد اولیه مورد استفاده در تولید قطعات به کار رفته در این پلتفرم های مشترک نیز در گروه های محدودی قرار می گیرند، برای مثال در حال حاضر حدود 25 درصد پلاستیک های مورد استفاده در تولید قطعات خودرو خانواده PP (پلی پروپیلن) با چهار مشخصه فنی کلی است. TPE ها در خودرو (Thermoplastic Elastomer) بخشی از سبد PP مصرفی هستند و به دلیل خواص فوق العاده یکی از پیشران های اصلی افزایش درصد استفاده از پلیمرها در تولید قطعاتی خودرو هستند.

امروزه TPE ها خانواده گسترده ای از پلیمرها با خواص مختلف هستند. انواع پلیمر پایه به همراه بخش الاستومری قسمت پلیمری و طیف متعددی از افزودنی ها بر اساس کاربرد نهایی محصول، اجزای یک TPE را تشکیل می دهند. در تولید قطعات خودرو TPE های پایه پلی الفینی، مانند PE (پلی اتیلن) و PP، جایگاه ویژه ای دارند. TPEهای پلی الفینی به دلیل مزیت قیمتی، نسبت سفتی/ انعطافپذیری قابل تنظیم، امکان تنظیم خواص سطحی و ایجاد نرمی، قابلیت تبدیل شدن به فوم، بازیافت پذیری و آسیب کمتر به محیط زیست، استفاده روز افزونی در تولید قطعات بیرونی، درون کابین و زیر کاپوت خودرو دارند. قطعاتی که در حال حاضر با استفاده از انواع TPE تولید می شوند شامل سپر، نوارهای آب بند شیشه و درب، قطعات مجموعه کیسه هوا، داشبورد، روکش درب، فرمان، دریچه های سیستم تهویه، موکت و عایق، لوله و داکت، گردگیر، روکش سیم و وایر، واشر و … هستند.

همچنین TPE ها می توانند در محدوده گسترده ای از فرایندهای تولید قطعه استفاده شوند. از جمله این فرایندها می توان به  Multi and single shot injection, Multi and single blow molding, Co-extrusion, Over-molding اشاره نمود.