امروزه صنعت خودروسازی را بعنوان سمبل صنعت یک کشور می دانند. چراکه تمامی صنایع از جمله برق، مکانیک، متالورژی، پلیمر، فناوری اطلاعات، کامپیوتر، نساجی و حتی متخصصین حوزه ترافیک و حمل و نقل در تولید این محصول به ایفای نقش می پردازند. در طول ۱۳۰ سال گذشته این صنعت و تولید قطعات خودرو ، در حوزه های مختلف فناوری پیشرفت های زیادی ایجاد کرده است.

آینده صنعت خودرو به دست خودروهای الکتریکی، هیبرید، خودران و هوشمند رقم خواهد خورد و صنعت پلیمر نیز در این مسیر قطعا گره گشای موثری خواهد بود.

چالش های عمده تولید کنندگان قطعات خودرو ، OEM ها، در این مسیر عبارتست از:

  • تولید قطعات سبک تر به منظور کاهش تولید گاز CO2، پلیمرها برای تحقق این هدف نقش پر رنگی دارند.
  • افزایش دوام و زیبایی، خریداران خودرو روز به روز تمایل بیشتری نسبت به خرید خودروهای لوکس نشان می دهند. از طرف دیگر پایداری و دوام این زیبایی در طول زمان استفاده مهم است. استفاده از افزودنی های با عملکرد بالا می تواند به تحقق این هدف کمک کند.
  • کاهش هزینه های تولید، با رباتیک شدن خطوط و افزایش شمارگان تولید هزینه تمام شده قطعات بایستی کاهش یابد و خودروسازان در هر سال مدل های جدید را با قیمتی کمتر از قبل ارائه کنند.
  • جایگزین شدن پلیمرها با قطعات فلزی و استفاده از پلیمرهای مهندسی با عملکرد بالا در قطعات خودرو مانند PPS, Homo POM, Aromatic PA, TPU, PBT, PC ها و استفاده از کامپوزیت ها در بدنه خودروها، توسعه تقویت کننده و پرکننده ها مانند الیاف شیشه با طول بلند (Long Glass Fiber) و نانوکامپوزیت ها، پیشرفت صنعت افزودنی ها و توسعه افزودنی های پایدارکننده در برابر نور، حرارت و افزودنی های آنتی باکتریال و نهایتا پلیمرهای هوشمند و خود ترمیم شونده نشانه هایی از وقوع یک انقلاب در پلیمرهای مورد استفاده در صنعت خودروی نوین است.